Πέμπτη 28 Μαΐου 2009

Ωστε δεν θέλεις να ψηφίσεις μαλάκα; Πάρε αυτό στη μάπα !!

Καλημέρα / Καλησπέρα σε όλους

Βρήκα αυτό το κειμενάκι στο μπλόγκ του έλικα (http://nefelikas.wordpress.com/)

και το αναδημοσιεύω σούμπιντος , γιατί γαμάει...
καλή ανάγνωση...

Α!!Ο μάγος αυτοκράτορας θα επιστρέψει σύντομα , απλώς έχει πεταχτεί ως τον μπιντέ να πλύνει τον κώλο του...

let's go...

Δεν απέχω, συμμετέχω: 10 επιχειρήματα κατά της αποχής

1. Όλοι ίδιοι είναι και σιγά μην αλλάξει τίποτα.

Άρα ας ακολουθήσουμε το δρόμο της μοιρολατρίας κι ας ανεχθούμε τη διαφθορά, την ασυδοσία και την κοινωνική αδικία που μας ταλαιπωρούν τόσες δεκαετίες. Ας μην τολμήσουμε να κάνουμε τίποτα, γιατί είμαστε αδύναμοι, φοβισμένοι και απογοητευμένοι. Ας περιμένουμε παθητικά το επόμενο σκάνδαλο, το επόμενο ξεπούλημα, το επόμενο θύμα. Κι ας αρκεστούμε στο να γκρινιάζουμε μεταξύ μας, κατηγορώντας όλους τους άλλους που σκέφτονται ακριβώς όπως εμείς. Μ’ αυτόν τον τρόπο, τουλάχιστον θα είμαστε σίγουροι ότι τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει. Ποτέ.

2. Δεν θέλω να στηρίξω αυτό το πολιτικό σύστημα.

Η δυνατότητα ψήφου δεν στηρίζει το υπάρχον πολιτικό σύστημα, εκτός κι αν σκοπεύεις να επιλέξεις ένα από τα δύο κόμματα που παραδοσιακά εναλλάσσονται στην εξουσία. Αντιθέτως, η αποχή συντηρεί τις μέχρι τώρα ισορροπίες και ευνοεί τις παρατάξεις που έχουν χτίσει τη δύναμη τους στην πελατειακή λογική και την οπαδική νοοτροπία. Αν θέλεις λοιπόν να δεις τον δικομματισμό να θριαμβεύει για άλλη μια φορά, πήγαινε για μπάνιο. Διαφορετικά, κάνε την παρουσία σου αισθητή με την ψήφο σου και άλλαξε το πολιτικό τοπίο. Με λίγη καλή τύχη, ίσως καταφέρουμε να δούμε κάποια στιγμή και απλή αναλογική στις βουλευτικές εκλογές. Η ευκαιρία υπάρχει, στο χέρι μας είναι αν θα την αφήσουμε να πάει χαμένη.

3. Δεν υπάρχει κανένα πολιτικό κόμμα με το οποίο ταυτίζομαι απόλυτα.

Υπάρχουν δεκάδες πολιτικά κόμματα που καλύπτουν ένα τεράστιο εύρος ιδεολογίας και μεθοδολογίας. Ακόμα κι αν δεν υπάρχει κάποιο που να θεωρείς ιδανικό, σίγουρα υπάρχει κάποιο με το οποίο συμφωνείς περισσότερο. Μπες στον κόπο να ψάξεις τις θέσεις τους αναλυτικά, ιδίως αυτές που αναφέρονται σε θέματα που σε αφορούν άμεσα. Αυτό δεν σημαίνει φυσικά ότι πρέπει να επιλέξεις να ανήκεις κάπου, ούτε ότι θα πρέπει να εμπιστευτείς τα πάντα σε πρόσωπα που δεν μπορείς να ελέγξεις. Συμμετέχοντας σε εσωκομματικές διαδικασίες ή απλά ασκώντας πιέσεις σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, έχεις τη δυνατότητα να συνδιαμορφώσεις το κόμμα της επιλογής σου προς την επιθυμητή κατεύθυνση. Και φυσικά, έχεις κάθε δικαίωμα να το απορρίψεις στις επόμενες εκλογές και να προτιμήσεις κάποιο άλλο.

4. Υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να συμμετέχεις πέρα από το να επισκέπτεσαι την κάλπη κάθε τέσσερα χρόνια.

Και ποιος είπε ότι το ένα αναιρεί το άλλο; Από πού κι ως πού η συμμετοχή στην εκλογική διαδικασία αποκλείει τη συμμετοχή σε άλλου είδους δράσεις; Ή μήπως αν κάποιος πάει και ψηφίσει γίνεται αυτομάτως κομματικό στρατιωτάκι και του απαγορεύεται να στηρίζει δραστηριότητες που δεν εγκρίνει η ηγεσία της παράταξης του; Αυτά είναι αστεία πράγματα, όπως αστείο είναι και να νομίζει κανείς ότι όλες οι πορείες, όλες οι συνελεύσεις και όλες οι συλλογικές διεκδικήσεις μαζί μπορούν να υποκαταστήσουν το δημοκρατικό δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι. Το να αφιερώνει κάποιος χρόνο και ενέργεια από τη ζωή του για να ασχοληθεί με την πολιτική και μετά να φοβάται να πάει στις εκλογές να ψηφίσει ισοδυναμεί με κλωτσιά σε μία καρδάρα γεμάτη γάλα.

5. Η συνειδητή αποχή είναι πολιτική θέση.

Αόριστη και αόρατη, στο ίδιο ακριβώς τσουβάλι με την αποχή της άγνοιας και της αδιαφορίας. Χωρίς δυνατότητα να εκφράσει δημόσιο λόγο στο ευρύ κοινό. Χωρίς δημοκρατική νομιμοποίηση να προβεί σε αποτελεσματικές κοινωνικές δράσεις. Χωρίς εκπροσώπηση στη Βουλή, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην τοπική αυτοδιοίκηση, στα μέσα και στα θεσμικά όργανα. Και χωρίς πιθανότητα να παρέμβει στο εσωτερικό των πολιτικών παρατάξεων για να αλλάξει τις δομές και τη νοοτροπία τους. Ουσιαστικά, η “συνειδητή” αποχή το μόνο που κάνει είναι να φιμώνει την ιδεολογία από την οποία προέρχεται, επιτρέποντας να διαιωνίζονται τα αρνητικά στερεότυπα που προσάπτουν στον αντιεξουσιαστικό χώρο όλοι όσοι έχουν συμφέρον από τη δαιμονοποίηση του.

6. Είμαι οπαδός της αμεσοδημοκρατίας και δεν πιστεύω σε εκπροσώπους.

Ωραία, και πώς ακριβώς θα φτάσουμε κάποια στιγμή στην ουτοπία της αμεσοδημοκρατίας; Με επανάσταση; Ας είμαστε σοβαροί… Μέχρι να το επιτρέψουν οι τεχνολογικές και κοινωνικές εξελίξεις θα είμαστε αναγκασμένοι να συμβιβαζόμαστε σε εκδοχές του σημερινού μοντέλου. Με εκπροσώπους που – σε έναν ιδανικό κόσμο – θα έχουν τις ικανότητες και το ήθος να διαχειριστούν περίπλοκα ζητήματα που καμία μαζική συνέλευση δεν μπορεί να λύσει. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε την κλίμακα για την οποία συζητάμε. Η Ελλάδα έχει κάπου έντεκα εκατομμύρια πολίτες, η Ευρωπαϊκή Ένωση μισό δισεκατομμύριο. Χωρίς εκπροσώπους και φορείς δεν είναι εφικτό να λειτουργήσει το σύστημα. Και για να γίνει το σύστημα πιο δίκαιο και πιο αποτελεσματικό είναι απαραίτητες οι εκλογές. Η προοπτική να μην υπάρχει καθόλου σύστημα είναι απλά αφελής, εκτός αν κάποιος ονειρεύεται μία Ευρώπη που θα αποτελείται από εκατομμύρια ολιγομελή και αυτόνομα κοινόβια. Τελευταία φορά που συνέβη κάτι ανάλογο πάντως ήταν λίγο μετά την εποχή των παγετώνων.

7. Καλύτερα να κάνουμε εκλογική απεργία για να ρίξουμε το σύστημα.

Αυτό δεν έχει γίνει ποτέ και πουθενά, κι ούτε πρόκειται. Μάλιστα, όσες φορές επιχειρήθηκε συντονισμένα είχε καταστροφικά αποτελέσματα. Όπως και να ‘χει, είτε το ποσοστό αποχής στις ευρωεκλογές φτάσει το 30% είτε το ξεπεράσει, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να φτάσει στο σημείο να ακυρώσει την όλη διαδικασία. Ακόμα κι αν μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο στο μέλλον όμως, το μόνο που θα συνέβαινε θα ήταν να εκλείψει ο κοινοβουλευτισμός, ανοίγοντας το δρόμο σε αυτόκλητους “σωτήρες” να αντικαταστήσουν το δημοκρατικό πολίτευμα με τη δικτατορία της αρεσκείας τους. Θέλεις να συμβάλλεις σε μία τέτοια προοπτική;

8. Αν υπήρχε ενωμένη και ισχυρή αριστερά θα πήγαινα να ψηφίσω.

Και πώς ακριβώς περιμένεις να υπάρξει όσο δεν ψηφίζεις; Σα να μην έφτανε το ανοιχτό τραύμα της μακρόχρονης διάσπασης, από τη στιγμή που αποφασίζεις να απέχεις συντηρείς τα μικροπολιτικά παιχνίδια, την ηττοπάθεια, την οπισθοδρόμηση, την πόλωση, τον παλαιοκομματισμό και τη μίζερη καθαρολογία των ευκαιριακών μικρομάγαζων. Το χειρότερο όμως είναι ότι άθελα σου ενισχύεις όλα τα κόμματα που βρίσκονται στον ιδεολογικό αντίποδα όσων πιστεύεις. Αν θέλεις μια καλύτερη και ενωμένη αριστερά λοιπόν, δεν έχεις παρά να ψηφίσεις το κομμάτι που θεωρείς περισσότερο υγιές και να βοηθήσεις να αναδειχτούν τα πρόσωπα που εμπιστεύεσαι περισσότερο. Κι αν δεν μπορείς να αποφασίσεις ποια αριστερά θέλεις, τουλάχιστον ψήφισε κάποιο μικρό και ανώδυνο κομμάτι της ώστε να αυξήσεις τη συνολική δυναμική της.

9. Αν οι εκλογές μπορούσαν να αλλάξουν τον κόσμο θα ήταν παράνομες.

Κι αν η αποχή μπορούσε να απειλήσει το κατεστημένο δεν θα την συνιστούσαν τα Μέσα Μαζικής Εξημέρωσης. Από την Αυριανή μέχρι τον Πρετεντέρη, κι από τον Παπαχελά μέχρι το Άλτερ, η καθεστωτική προπαγάνδα επιμένει να προωθεί την αποχή ως μορφή διαμαρτυρίας κατά του πολιτικού συστήματος. “Πηγαίνετε για μπάνιο”, “εκμεταλλευτείτε το τριήμερο”, “μαυρίστε τους κάνοντας ηλιοθεραπεία”. Οι στυλοβάτες της διαπλοκής γνωρίζουν πολύ καλά ότι κάθε χαμένη ψήφος συντηρεί τα ποσοστά των δύο μεγάλων κομμάτων. Θα τους κάνεις τη χάρη;

10. Δεν πιστεύω στην δημοκρατία.

Το μόνο σύστημα στο οποίο δεν έχουν οι πολίτες δικαίωμα ψήφου είναι η δικτατορία – του χουντικού, του μονάρχη ή του προλεταριάτου. Ακόμα και στην αναρχία, η έννοια της αμεσοδημοκρατίας στηρίζεται στις ομόφωνες αποφάσεις ενός συνόλου. Λυπάμαι που σου το λέω λοιπόν, αλλά αν δεν πιστεύεις στη δημοκρατία, όποια λέξη και να χρησιμοποιείς για να περιγράψεις τον εαυτό σου, είναι καιρός να παραδεχτείς ότι είσαι απλά άλλος ένας φασίστας.

7 σχόλια:

  1. Παρατηρώ μετά λύπης ένα προβοκατόρικο μανιφέστο που υποδαυλίζει ως δεδομένη τη σχέση μεταξύ "ψηφίζω" και "επιτελώ το καθήκον μου ως πολίτης".

    Θεωρώ την αποστασιοποίηση από το πολιτικό γίγνεσθαι στάση που δεν αρμόζει σε ελεύθερους πολίτες-ανθρώπους. Από την άλλη πλευρά, θεωρώ επικίνδυνα αφελή την άποψη που με θέλει ενεργή πολίτη μόνο επειδή στις 8 Ιουνίου έδωσα το παρόν στην κάλπη.

    Η ψήφος σε ένα κόμμα που δεν σε αντιπροσωπεύει τω όντι (και δεν αναφέρομαι σε ταύτιση, αλλά σε έναν κοινό ιδεολογικό άξονα), είναι αφενός υποκριτική -μήπως είναι και η υποκρισία γεγονός προς ψόγο όσον αφορά στο σύγχρονο πολιτικό σκηνικό;- αφετέρου, η συγκατάβαση σε ιδεολογίες που δεν σε αφορούν εν τέλει αποβαίνουν πολιτικώς εγκληματικές συχνά, δεν συμφωνείς;

    Μήπως η πολιτική καταλήγει πάντα διεφθαρμένη ακριβώς επειδή συνασπίζονται άτομα είτε χωρίς σαφή ιδεολογικό προσανατολισμό, είτε με καθαρά αντιφατικό; Μήπως αυτού του είδους η ψήφος η υπάρχουσα απλά για να υπάρξει είναι που οδηγεί ένα πολιτικό-ιδεολογικό κίνημα σε παρεκτροπές;

    Δεν ψηφίζω ή ρίχνω άκυρο και ξέρεις γιατί; Γιατί καλούμαι εκλογικά να επιλέξω αυτόν που θέλω να με εκπροσωπεί και κρίνομαι μαζί του. Κι εγώ δεν συναινώ σε εγκλήματα ουδεμία περιπτώσει. Και ναι: το θεωρώ πολιτική στάση.

    Ψηφίζεις λοιπόν για το τίποτα ανθρώπους που δεν σου λένε τίποτα, ανίκανους πολιτικούς. Για να κοιμηθείς έπειτα ήσυχος- αποστολή εξετελέσθη.Μήπως το φρικιό είσαι εσύ;

    Είμαι πολίτης σημαίνει εκφράζομαι ανοιχτά, δημιουργώ, κι αν δεν καλύπτομαι, γεννώ νέους πυρήνες, μάχομαι. Οι μετριοπαθείς αυτές απόψεις, ο ωχαδερφισμός οδηγεί σε μια κοινωνία απολιτίκ, που άγχεται μόνο τις μέρες τις κάλπης, ψηφίζει "όμορφους τσίπρες", ενώ στην πραγματικότητα δεν γνωρίζει/δεν απαντά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λοιπόν , έχουμε και λέμε :

    "Παρατηρώ μετά λύπης ένα προβοκατόρικο μανιφέστο που υποδαυλίζει ως δεδομένη τη σχέση μεταξύ "ψηφίζω" και "επιτελώ το καθήκον μου ως πολίτης".

    Φυσικά και όποιος ψηφίζει μόνο , δεν ειναι απαραίτητα και ενεργός πολίτης . Έχει να κάνει και με το "πώς" , και με τα κίνητρά του . Επίσης , κανείς δεν είπε "ψήφισε , και μετά άραξε νηφάλιος , έκανες το καθήκον σου " . Ο ενεργός πολίτης καθορίζεται από ένα σύνολο δράσεων , εκ των οποίων όμως η ψήφος , εφόσον χρησιμοποιηθεί σωστά , είναι ικανή να φέρει τα πιό σίγουρα και κατοχυρωμένα αποτελέσματα ( όμως όχι απαραίτητα τα καλύτερα ). Όμως επέτρεψέ μου να πώ το εξής : Ενεργός πολίτης , δεν είσαι μόνο κάθε τέσσερα χρόνια , είσαι κάθε μέρα μέσα απο πολλές πτυχές της ζωής σου , καμμία απο αυτές τις δράσεις όμως δεν δύναται να είναι το ίδιο αποτελεσματική . Γιατί , στις εκλογές , ότι ρίξεις , αυτό θα βγεί βάσει νόμου , αυτό θα σε κυβερνήσει , αυτό θα αποφασίσει για ένα σωρό πράγματα . Άν επιλέξεις να διαμαρτυρηθείς , καλά κάνεις , αλλα να θυμάσαι πάντα πως είναι εκ των υστέρων κι αφού έχει γίνει το κακό . Υπό αυτό το πρίσμα , είσαι και λίγο χαβαλές , γτ το κράξιμο είναι ευχάριστη δουλειά (και όπως δείχνει και η εμπειρία των τελευταίων χρόνων σχετικά με τις κινητοποιήσεις , μάλλον αναποτελεσματική) , ενώ το να κρίνεσαι βάσει αυτού που ψηφίζεις , μαλλον φαντάζει επίπονο...

    Λές λοιπόν , "Δεν ψηφίζω ή ρίχνω άκυρο και ξέρεις γιατί; Γιατί καλούμαι εκλογικά να επιλέξω αυτόν που θέλω να με εκπροσωπεί και κρίνομαι μαζί του. Κι εγώ δεν συναινώ σε εγκλήματα ουδεμία περιπτώσει. Και ναι: το θεωρώ πολιτική στάση."

    Σαφώς και είναι πολιτική στάση , για σένα μόνο όμως . Πόσοι νομίζεις οτι δεν θα ψηφίσουν απο πολιτική επιλογή ; Το 90% απέχει γτ προτιμά να παίξει πλέυστέισιον ή να φύγει για τριήμερο , κι αυτη είναι η πραγματικότητα που ζώ εγώ τουλάχιστον . Μπορείς λοιπόν να αράξεις και να πάς για μπάνιο ή οτιδήποτε , γτ "δεν θες να κριθείς με αυτόν που θα ψηφίσεις " , όμως μεγάλε , αυτό δεν σε απαλάσσει από καμμία ευθύνη , ούτε σε θέτει υπεράνω κριτικής . Γιατί, όπως έχω ξαναπεί , υπάρχει το κακό , υπάρχει το χειρότερο και υπάρχει και ο πάτος . Κι αν το αποτέλεσμα είναι το χείριστο δυνατό , εγώ θα σου πώ "ας πρόσεχες " . Θέλει θαρρος για να πείς , "εγώ θα ψηφίσω τον όμορφο τσίπρα , κι ας ξέρω πως είναι μαλάκας , απλώς τον θεωρώ λιγότερο μαλάκα " , γτ όντως θα κριθείς μαζί του . Από την άλλη , είναι ο υπέρτατος πολιτικός ψωνισμός να απέχεις γτ δεν θέλεις να λερώσεις τα χέρια σου , αφήνοντας να συμβούν διάφορα , που διαφορετικά ίσως να μην ελάμβαν χώρα . Τα τελευταία 5 χρόνια στην ελλάδα αποτελούν την πιό τρανταχτή απόδειξη πως δεν έινι όλοι ίδιοι . Από εκεί και ύστερα , αν κάποιος θέλει να διιυλίζει τον κώνωπα
    , μπορεί να το πράξει ελεύθερα . Απλώς να θυμίσω πως υπάρχουν και καλύτεροι τρόποι διασκέδασης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μάλλον η μοναδική εμπειρία που έχεις από απέχοντες, αφορά σε "αναρχοκομμούνια".Γιατί ποιός ανάφερε πως οι πορείες διαμαρτυρίας σε κάνουν ενεργό; Είναι ένα πρώτο βήμα αντίδρασης και μόνο ή -ακόμη χειρότερα- η προσήλωση σε ένα πλανέστερο δόγμα (βλ. τη σχετική πολιτική νεολαία).

    Αναφέρθηκα σε έναν συνδυασμό ιδεολογικής καταστάλαξης, "κατηγορώ" και πράξης. Αν όμως κοπιάρεις μεμονωμένες φράσεις μου δεν θα μάθεις ποτέ τί ήθελα να πω ο ποιητής.

    Μου σκιαγραφείς τον "ενεργό πολίτη". Επιχειρηματολόγησες στο πρώτο ποστ σου γιατί ο απέχων της κάλπης είναι αδρανής, παρέλειψες όμως να εξηγήσεις με σαφήνεια γιατί αυτός που ψηφίζει είναι αναγκαία συνθήκη δραστήριος. Θεωρείς δλδ οτι η βασική έκφραση πολιτικού ακτιβισμού είναι η ψήφος;

    Κι αν ενέχεσαι στην πολιτική αλλότροπα; Αν προσπαθείς να αλλάξεις τον κόσμο με τρόπους ρεαλιστικούς; Η εξέγερση του Μάη εδώ στην Καλαμάτα έγινε γιατί κάποιοι ψήφισαν, μα αναζήτησαν το δίκιο τους στη βια ακριβώς επειδή η ψήφος δεν εξασφάλισε το δίκαιο τους. Οι μεγάλες πολιτικές αλλαγές είναι αποκύημα αγώνων με αίμα, αντίθετα τα μεγάλα σκάνδαλα χαρακτηρίζουν αυτούς που εσύ επέλεξες να πάρουν σειρά στν ουρά μπροστά από την κρατική κατσαρόλα.

    Με την ψήφο, εφόσον δεν εκφράζεσαι πραγματικά από κάποιον, σώζεις τη συνείδηση σου, γιατί όμως ευαγγελίζεσαι πως σώζεις και τον κόσμο;

    Μας αποκαλείς μισαλλόδοξα "χαβαλέδες" ή οπαδούς της εύκολης λύσης. Λυπάμαι που είμαι εγώ η χαρακτηρισμένη από "εύκολες λύσεις", αλλά όχι εκείνος που κρύβεται πίσω από τη πλάτη του κόμματος..

    Η φράση "από τους τυφλούς, ας βασιλεύσει ο μονόφθαλμος" αποτελεί σύμπτωμα λαικής σοφίας, τί γίνεται όμως σε ένα σύμπαν υποψήφιων τυφλών; Βασιλεύει αυτός με τα ωραιότερα (τυφλά μεν) μάτια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η δημοκρατία , βασίζεται στο δικαίωμα της ψήφου . Δεν το θεωρώ τον μόνο τρόπο αντίδρασης , αλλα απλώς τον πιό αποτελεσματικό .Λέγοντας "σιγά την δημοκρατία" , μπορεί να έχεις μέν δίκιο (αν το λές , αν όχι , ένα παράδειγμα φερνω) αλλα στερέις απο το υβρίδιο πολιτεύματος μέσα στο οποίο ζούμε , το πιό ουσιαστικό στοιχείο ελευθερίας .

    Οκ , ας το θέσω ωμά . Άν είναι να με γαμήσει κάποιος , θα προσπαθήσω να το αποφύγω φυσικά , αλλα άν με στριμώξει στον τοίχο και δεν μπορώ να πάω πουθενά , θα προτιμήσω να είναι αυτός με το πιό μικρό πουλί και τις λιγότερες ορέξεις .

    Αυτός που ψηφίζει ΜΟΝΟ, ισως είναι λιγοτερο δραστήριος , αλλα σε πολλές περιπτώσεις είναι πιό επιδραστικός . Από την άλλη , ο "ακτιβιστής" (ΣΚΕΤΟ) μπορεί να βαυκαλίζεται και να θεωρεί εαυτόν δραστήριο , αλλα είναι γεγονός πως λίγα μπορεί να αλλάξει . Αν τα καταφέρει βέβαια , μαγκιά του , αλλα δεν έχω υπάρξει ,μάρτυρας πολλών τέτοιων περιπτώσεων .

    Απο την άλλη , είναι εξαιρετικά απίθανο με την ψήφο να πιστεύεις πως θα σώσεις τον κόσμο . Όπως είναι αφελές να ελπίζεις στην εν μία νυκτή ανατροπή του συστήματος . Ψηφίζω για να τροποποιήσω , όχι να ανατρέψω , γιατί ως εκεί φτάνουν οι ταπενές μου φιλοδοξίες . Παρόλαυτά , δεν θα πώ πως το γενικότερο "δημοκρατικό" πολίτευμά με βρίσκει σύμφωνο .

    Οπότε , ως κατακλείδα θα ήθελα να σου ζητήσω το εξής : Αν ξέρεις κάποιο τρόπο , πρακτικό ,ρεαλιστικό , αποτελεσματικό , ώστε να μπορέσουν οι πολίτες να απαιτήσουν και να πετύχουν αλλαγες , με αποτελεσματικότητα εφάμιλλη της εκλογικής διαδικασίας , πές μου. Βασικά ,έπρεπε να το έχεις κάνει ήδη...

    αυτά απο εμένα
    αναμένω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 1. Έχεις δίκιο για τα περί ελευθερίας, αλλά νομίζω πως ακόμη και η επιλογή "σκατά", "σκατά με φράουλα" ή "σκατά με ρίγανη" καταπατά την ελευθερία της επιλογής. Αν νομίζεις πως ψηφίζοντας "σκατά μπριάμ" είσαι εναλλακτικός ή αποτελεσματικός, διαφωνώ..

    2.Για τη νοθεία στις εκλογές, την ρουσφετοκρατία και την οικογενειοκρατία δεν βλέπω να γίνεται λόγος, όσον αφορά στο εκλογικό σύστημα. Παρα ταύτα απροκάλυπτος ο εξωραισμός του εκλογικού συστήματος.

    "Οκ , ας το θέσω ωμά . Άν είναι να με γαμήσει κάποιος , θα προσπαθήσω να το αποφύγω φυσικά , αλλα άν με στριμώξει στον τοίχο και δεν μπορώ να πάω πουθενά , θα προτιμήσω να είναι αυτός με το πιό μικρό πουλί και τις λιγότερες ορέξεις ."

    Τα ίδια έλεγε και ο Σημίτης για τα Ίμια..Τα πιο ζεστά καζάνια της κολάσεως προορίζονται για εκείνους που στις κρίσιμες στιγμές επέλεξαν ουδετερότητα (Δάντης)

    Ανέφερα ως δραστήριο έναν πολίτη που συνδιάζει το "πράττειν" με την άρνηση υιοθέτησης ενός συστήματος που κατακρίνει.Είναι κρίμα που επιμένεις να το αγνοείς, είναι πληκτικό να με εξαναγκάζεις να το επαναλαμβάνω ήδη τρείς φορές.

    Ήτοι δεν λέω "διαλέγω τη κουρτίνα 2 με το 10ποντο τσουτσούνι", αλλά "δεν διαλέγω κουρτίνα, δεν επιλέγω βιαστή". Αντίθετα, δεν αράζω σε εναν καναπέ ούσα ήρεμη διότι "έτσι κι αλλιώς δεν αξίζει κανείς, άρα ας πάω παραλία", αλλά επικοινωνώ, ανταλλάσω απόψεις, αναδιοργανώνομαι, προτείνω, συνασπίζομαι, συνειδητοποιώ όσο μπορώ.Δεν μπορείς να ξεγεννήσεις ικανούς πολιτικούς παρά μόνο με ένα κατάλληλο εκπαιδευτικό σύστημα, εκεί, στο βαθμό που μπορώ να επέμβω, έχω την άνεση να μιλάω για πραγματικη ιστορία,να επιτρέπω και να ευνοώ μη τυποποιημένες εκθέσεις,να εμπνέω. Τί θεωρείς πιο αποτελεσματικό;

    Είμαι αδρανής επειδή δεν ψήφισα;
    Είμαι αδρανής επειδή συνδικαλίζομαι, αλλά δεν κομματικοποιούμαι;
    Είμαι αδρανής επειδή δεν είμαι στις παραλίες, αλλά εδώ και συνδιαλέγομαι περί πολιτικής;
    Είμαι αδρανής επειδή έχω άλλη άποψη από τους μεγαλοτσούτσουνους υποψηφίους;
    Είμαι αδρανής επειδή προτιμώ να αρνηθώ ο,τι δεν πιστεύω;
    Είμαι ΕΛΑΣΣΩΝ ΠΟΛΙΤΗΣ επειδή δηλώνω πιστή στην προσωπικώς αιρουμένη ηθική μου;

    Αν αυτά με χαρακτηρίζουν αδρανή κι αν αυτά με διαχωρίζουν από αφελείς ψηφοφόρους, δέχομαι μετά τιμής τον τίτλο και ευχαριστώ..

    Επικίνδυνο δεν είναι να μην χρησιμοποιείς ένα όπλο, αλλά να το χρησιμοποιείς λάθος..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το συγκεκριμένο πόστ , άν λάβεις ένα προς ένα τα επιχερήματα που αναλύει , θα διαπιστώσεις πως απευθύνεται αποκλειστικά σε άτομα τα οποία δεν ψηφίζουν από επιλογή και απόρριψη του πολιτικού σκηνικού . Όχι σε άτομα που αδιαφορούν .

    Το λοιπόν , κανείς δεν σε απεκάλεσε "αδρανή" . Το θέμα είναι , πως οι δράσεις που προτείνεις υστερούν σε αποτελεσματικότητα και κυρίως σε αμεσότητα (βέβαια ,οπωσδήποτε χρειάζονται ΚΑΙ αυτές) . Επίσης , όσο σωστά κι αν είναι αυτά που εν τέλει θα διαλέξεις να προβάλλεις μέσω της δράσης σου , δεν έχεις καμμία εξουσία ώστε να τα πραγματώσεις .Δηλαδή , μπορούμε να προπαγανδίζουμε , να συζητάμε , να διαπραγματευόμαστε αλλα , έστω και συλλογικά, δεν έχουμε καμμία άλλη θεσμοθετημένη μορφή δύναμης πέρα απο την ψήφο μας . Όλη αυτή η δράση δεν μεταφράζεται τελικά σε τίποτα . Γιατί ,το ξέρουμε όλοι , ψηφίζουμε την χούντα που θα μας κυβερνάει για τα επόμενα τέσσερα χρόνια . Κι αυτή η χούντα έχει αποδείξει πως δεν δίνει πεντάρα τι πιστεύεις και τί θα σου συμβεί , παρα μόνο όσον αφορά το πού θα ρίξεις το χαρτάκι σου .

    Λές "επιλογή "σκατά", "σκατά με φράουλα" ή "σκατά με ρίγανη" καταπατά την ελευθερία της επιλογής. Αν νομίζεις πως ψηφίζοντας "σκατά μπριάμ" είσαι εναλλακτικός ή αποτελεσματικός, διαφωνώ.." . Κι όμως ακόμα κι αν εχω να επιλέξω ανάμεσα σε σκατα , εγώ θα κοιτάξω να εντοπίσω τις διαφορές , γτ όπως και να έχει , αυτά τα σκατά εγώ θα αναγκαστώ να τα φάω και προσπαθώ να σώσω ότι μπορώ .

    Και θα μπορούσα να σου πώ , πως και το να μή χρησιμοποιείς ένα όπλο ,ενώ μπορείς , μπορεί να αποβεί εξίσου εγκληματικό .Εξακολουθείς να έχεις ευθύνη ΠΑΝΤΑ , όσο κι άν δεν θέλεις να το παραδεχθέις . Αν είναι να κουβεντιάσουμε το ΠΩΣ θα το χρησιμοποιήσεις , ας εξασφαλίσουμε πρώτα πως όντως σκοπέυεις να το κάνεις , για αρχή , και μετά περνάμε και στη συνέχεια .

    Εγώ , προσωπικά , σε καμμία περίπτωση δεν ωραιοποιώ το πολιτικο - εκλογικό σύστημα , ούτε υποστηριζω πως είναι όλα όμορφα και αγγελικά πλασμένα, και ξέρω αρκετά καλά που χωλαίνει . Όμως παλεύω με αυτά που μπορώ , κάνω τους συμβιβασμούς μου και αναλαμβανω τις ευθύνες μου και το μερίδιο κριτικής που μου αναλογεί .

    Δέν απέχω λέγοντας "Αν αυτά με χαρακτηρίζουν αδρανή κι αν αυτά με διαχωρίζουν από αφελείς ψηφοφόρους, δέχομαι μετά τιμής τον τίτλο και ευχαριστώ.." , γτ δεν είναι ο σκοπός μου , η το ψώνιο μου , να διαχωρίσω τον εαυτό μου απο την μάζα . Κυνηγάω ενα αποτέλεσμα όσο πενιχρό κι άν είναι αυτό , δεν κάθομαι στην πάντα , γιατί θεωρώ τον εαυτό μου καλύτερο (αν και όλοι ξέρουν οτι έιμαι...:-ρ)

    Αυτιά...

    τρούλυ γιόρς

    γουίζαρντ έμπερορ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 1.Όποιος δεν συναινεί στην άποψη σου περί αποτελεσματικότητας είναι ψώνιο που αυτοδιακρίνεται από τη μάζα..Καλώς! Έλα όμως που η μάζα είναι που σνομπάρει τις εκλογές και όχι η λαική μειονότητα, όπως φαίνεται.

    2.Επιμένεις να θεωρείς πως οι εκλογές, αν και δεν επιλύνουν, δίνουν ένα μήνυμα ανάλογα με την εκάστοτε ψηφική εναπόθεση. Γιατί θεωρείς όμως πως η αποχή δεν δίνει με τη σειρά της ένα μήνυμα; Έτσι κι αλλιώς, δεδομένων των υπαρχουσών επιλογών , αποβαίνουν το ίδιο αναποτελεσματικα.

    3. Όταν έχεις ένα γεμάτο ρηβόλβερ με στραβή κάνη μπροστά σου και οι επιλογές είναι: ή το αγνοείς και αυτοσχεδιάζεις ένα νέο όπλο ή το σηκώνεις σημαδεύοντας άνθρωπο,αλλα είσαι καταδικασμένος να χτυπήσεις καμιά ξόφαλτση μπεκάτσα, το ερώτημα παραμένει: τί σημασία έχει;

    4.Δεν είμαι ενάντια σ'αυτόν που ψηφίζει επειδή εκφράζεται επί το πλείστον από κάποιο υποψήφιο σχήμα, είμαι ενάντια στους φιλοεκλογικούς που ξυπνούν με συνείδηση μόνο σε προεκλογικές περιόδους, όπως οι φιλάνθρωποι που θυμούνται τους απόρους μόνο τα χριστούγεννα. Είμαι ενάντια στην καταπίεση "ψηφίζεις κι ας μην εκφράζεσαι", κάτι που πιο πολύ αναπαράγει, παρά βάλλει το σύστημα, αφού αυτοί που ψηφίζουν μόνο για τη συμμετοχή, συνήθως επιλέγουν στη τύχη.

    5.Εξαίσια η επιχειρηματολογία σου, αλλά αισθάνομαι πως προκαταλαμβάνει τους φερόμενους ως "κακούς" της εκλογικής περιόδου. Δεν ψηφίζουμε Τσίπρα, αφού δεν πιστεύουμε σε διάττοντες πολιτικούς αστέρες ξύλινου γλωσσικού περιβληματος. Δεν ψηφίζουμε Ν.Δ. γιατί τα χάλια της τα είδαμε. Δεν ψηφίζουμε Πασοκ γιατί τους Αμερικάνους τους ευχαριστούμε και μόνοι μας αμα θέλουμε. Δεν ψηφίζουμε Οικολόγους γιατί κόμμα που δεν γνωρίζει Ιστορία είναι επικίνδυνο πράγμα. Δεν ψηφίζουμε Δράση γιατί δεν δείχνει αντίδραση.

    Τρούλη μάιν;
    Κουλ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή